Poradnik przywrócenia hasła administratora w urządzeniach Hikvision.
Spis treści:
I. Procedura resetu za pomocą SADP.
II. Nowe metody resetu - za pomocą pliku GUID i pytań weryfikujących.
III. Porady dotyczące procedury resetu.
I. Reset przy wykorzystaniu oprogramowania SADP
1. Pierwszym krokiem jest pobranie oraz instalacja programu SADP (wpis na naszym blogu dostępny jest tu):
Oprogramowanie dostępne jest do pobrania na stronie producenta: https://www.hikvision.com/en/support/tools/hitools/
2. Po instalacji programu i uruchomieniu pokaże nam się okno:
Rys.1. Okno główne programu SADP.
Aby program wyszukał podłączone urządzenia komputer musi być podłączony do tej samej sieci, w której znajdują się nasze kamery lub rejestratory. Jeśli po chwili urządzenia nie pojawią się na liście to możemy kliknąć "Refresh". Pamiętajmy też, że jeżeli kamera dopiero co została podłączona to chwilę zajmuje jej uruchomienie.
Jeżeli nie mamy możliwości podłączenia komputera do tej samej sieci (lub kamery do tego samego switcha/routera co komputer) możemy podłączyć kamerę bezpośrednio do karty sieciowej komputera. W tym przypadku warto pamiętać, że komputer nie zasili naszej kamery (brak PoE), a więc potrzebny będzie oddzielny zasilacz (o ile kamera pozwala na podłączenie innego typu zasilania). IP naszego komputera powinno być stałe.
3. Krok trzeci - należy zaznaczyć urządzenie, którego hasło chcemy zresetować (Rys.2.), a następnie użyć przycisku "Forgot Password" (prawy dolny róg, pod przyciskiem "Modify") - wyświetlone zostanie okno resetu hasła (Rys.4.).
Rys.2. Okno programu z zaznaczonym urządzeniem.
Rys.3. Okno resetu hasła.
4. Należy nacisnąć przycisk "Export" (Rys.3.), a następnie wybrać miejsce, w których chcemy zapisać plik. Jeżeli nasza przeglądarka nie pyta za każdym razem gdzie zapisać plik to (w przypadku systemów Windows Vista, 7 i nowszych) najprawdopodobniej będzie on zapisany w lokalizacji: Dysk C:\ -> Użytkownicy -> Nasza nazwa użytkownika -> Pobrane.
Po poprawnym zapisaniu pliku na dysku zobaczymy komunikat "Exported." - jest to potwierdzenie poprawnego zapisania pliku (Rys.4.).
Rys.4. Komunikat potwierdzający eksport pliku .xml.
Uwaga: po wyeksportowaniu pliku nie możemy wyłączać ani resetować kamery/rejestratora. Jeżeli tak się stanie to uzyskany w następnych krokach plik resetujący będzie nieprzydatny, a całą procedurę trzeba będzie powtórzyć.
5. Adresy e-mail na które należy przesłać zapytanie o reset:
W przypadku zakupu urządzenia w naszym sklepie prośbę o reset przesłać należy na adres: technika@abcvision.pl
Uwaga: hasło może zostać zresetowane jedynie jeśli mamy pewność odnośnie pochodzenia urządzenia, dlatego jeżeli dokonali Państwo zakupu u innego dostawcy lub instalatora, to do niego należy kierować zapytania o reset.
Uwaga: Czas odpowiedzi zależny jest od aktualnej ilości zgłoszeń, zazwyczaj jest to okres kilku godzin.
6. Do wiadomości zwrotnej, którą otrzymamy od pomocy technicznej, załączony zostanie plik .xml. Plik zapisać należy na dysku, w znanej sobie lokalizacji (np. na pulpicie).
Uwaga: otrzymany plik ma ważność 24 godzin od wygenerowania pliku (w praktyce tyczy się to tego samego dnia), jeśli w tym czasie nie zostanie podjęta próba resetu hasła to należy ponownie wygenerować plik xml i przesłać ponownie prośbę o reset. Dlatego najlepiej procedurę rozpoczynać z rana.
W programie SADP wskazujemy ścieżkę do pliku lub w łatwiejszy sposób - klikając na ikonę eksploratora wyszukujemy plik (Rys.5.).
Rys.5. SADP z widoczną ścieżką do pliku.
7. Następnie należy wprowadzić dwukrotnie nowe hasło. Program wskaże nam również poziom bezpieczeństwa naszego hasła (Rys.6.).
Poziomy bezpieczeństwa wyglądają następująco:
Poziom 0 - brak koloru - hasło nieakceptowalne
Poziom 1 - kolor czerwony - słabe hasło - akceptowalne
Poziom 2 - kolor żółty - średnie hasło - akceptowalne
Poziom 3 - kolor zielony - silne hasło - akceptowalne
Rys.6. Dobry poziom bezpieczeństwa hasła.
8. Klikamy "Confirm". Jeśli wszystko zrobiliśmy poprawnie to pokaże nam się kolejna, krótka informacja:
Rys.7. Poprawna zmiana hasła.
II. Reset przy wykorzystaniu pliku GUID / pytań weryfikujących
Plik GUID - metoda ta polega na wygenerowaniu pliku z poziomu interfejsu rejestratora (lokalnie na USB lub poprzez przeglądarkę). Monit o możliwości wyeksportowania pliku pojawi się już w momencie aktywacji urządzenia. Ręczny eksport jest natomiast dostępny w Menu > Ustawienia > Użytkownicy > Edytuj.
Uwaga - jeżeli hasło w rejestratorze zostało zmienione i nie został stworzony nowy plik GUID to stary plik nie zadziała.
Drugą wprowadzoną metodą jest wybranie pytań i wprowadzenie własnych odpowiedzi - konfiguracja możliwa jest poprzez przeglądarkę.
Rys.8. Lista pytań weryfikujących.
III. Porady dotyczące procedury resetu
1. Zawsze należy używać najnowszej dostępnej wersji programu SADP.
2. W przypadku resetu poprzez SADP program należy uruchomić z prawami administratora.
3. Aby wyeliminować nieprawidłowości związane z pracą sieci urządzenie można podłączyć bezpośrednio do komputera - w przypadku kamer zasilanych poprzez PoE należy wtedy zastosować np. zasilacz typu midspan, 12VDC lub jeszcze inny (zależnie od typu zasilania obsługiwanego przez dany model kamery).
4. Po wyeksportowaniu pliku .xml nie restartuj urządzenia, jeżeli to możliwe podłącz wybrane urządzenie do zasilacza UPS przez przystąpieniem do procedury resetu.
5. Czasem błędy powodowane są poprzez oprogramowanie antywirusowe.
6. Jeżeli komputer posiada wiele kart sieciowych konieczne może być wyłączenie (na czas resetu), np. dodatkowej karty sieciowej wifi - tak aby aktywny pozostał tylko interfejs sieciowy użyty do połączenia z kamerą.
7. W przypadku systemów Windows 8/8.1/10/11 pobrane na komputer pliki mogą wymagać odblokowania - (właściwości pliku, odblokuj na dole karty), bez tej operacji procedura resetu nie powiedzie się.
[Aktualizacja 14-12-2017 - Dodano opis nowych procedur resetu hasła]
W nowych rejestratorach NVR z firmware 3.4.90 i nowszym, oraz w rejestratorach TurboHD 3.0 z firmware od 3.4.80 udostępniona została możliwość samodzielnego resetu hasła.
[Aktualizacja 14-12-2021 - Poprawiono literówki, dodano uwagi, uzupełniono porady]
[Aktualizacja 11-01-2022 - Poprawiono linkowanie do programu SADP (strona producenta)]